Anasayfa > Blog

Ytong Donatılı Panelleri Avrasya Tüneli Projesine Hız ve Yangın Güvenliği Kattı

Ytong

Yapımında Ytong donatılı panellerinin de kullanıldığı Avrasya Tüneli inşaatı tamamlanarak, 22 Aralık 2016 tarihinde trafiğe açıldı.

Yapı Merkezi ile Güney Koreli SK E&C tarafından kurulan YMSKJV Ortak Girişimi tarafından inşaatı gerçekleştirilen ve kısa adı “Avrasya Tüneli” olan İstanbul Boğazı Karayolu Geçişi Projesi; İstanbul’un Asya ve Avrupa yakalarını ilk kez deniz tabanının altından karayolu tüneliyle birleştiriyor. Kazlıçeşme- Göztepe hattında hizmet veren, 5,4 kilometrelik bölümü deniz tabanı altına inşa edilen iki katlı tünelden oluşan Avrasya Tüneli, toplam 14,6 kilometrelik bir güzergâhı kapsıyor.

Operasyon Binası LEED Gold Sertifikalı

Avrasya Tüneli’nin, Üsküdar’da bulunan Avrasya Tüneli Operasyon ve Bakım Merkezi yapısı, GMW Mimarlık tarafından tasarlandı. LEED Gold sertifikasının hedeflendiği Operasyon Binasında 24 saat süreyle Avrasya Tüneli’ni kontrol eden, tünel giriş ve çıkışını gören kontrol odası, çeşitli hizmet odaları, kapalı bakım atölyesi bulunuyor. Avrasya Tüneli’nin yönetiminin yapılacağı bu binada Ytong Donatılı Panelleri de kullanıldı.

İnşaat Süreci Hızlı ve Güvenli Çözümlerle Tamamlandı

Avrasya Tüneli İşletme ve Yatırım A.Ş. (ATAŞ) Genel Müdür Yard. Mustafa Tanrıverdi, “Hızlı ve pratik çözümler bulmak zorundaydık ve aynı zamanda statik olarak binada fazla yük taşımak istemiyorduk. Ytong panelleri de bu kapsamda değerlendirip kullanılmasına karar verdik. İnşaat sürecinde de istediğimiz hızı yakaladık. Beklenilen sürelerde imalatlar tamamlandı. 6 metreye yakın yükseklikteki duvarları Ytong donatılı panellerle oluşturduk. Kâgir duvar elemanıyla örmeye çalışsaydık hem zor, hem yapıyı ağırlaştırabilecek bir işe girişmiş olacaktık. Ayrıca ikincil işleri de beraberinde getirecekti. Fakat Ytong panellerle iş kalemleri azaltılmış oldu. Hızlı bir şekilde de imalatlar tamamlandı”.

Tünellerdeki En Önemli Konulardan Birisi Yangın Güvenliği

Avrasya Tüneli içinde de Ytong malzemelerin kullanılma nedenlerini özetleyen Tanrıverdi, “Tünellerdeki en önemli konulardan birisi yangın güvenliğinin sağlanmasıydı. Çünkü tünellerde gazın tahliyesi çok önemlidir. Bir de söz konusu tünel, Avrasya Tüneli gibi denizin altındaysa yapının çok daha iyi korunması gerekir. Bu kapsamda alınan tedbirlerden birisi de yangın çıkışlarıydı.

Tünel boyunca 200 metrede bir yangın çıkışları bulunuyor ve bunların çok iyi korunması gerekiyor. Dolayısıyla tünelin içindeki yangın çıkışlarının betonarme parapet duvarlarının üst kısımlarında Ytong paneller tercih ederek bu güvenliğe de katkıda bulunmaya çalıştık” ifadelerini kullanıyor.

24.2.2017

<< geri git

Share

Blogla ilgili dökümanlar

Bizi takip edin:
web tasarım: easyasnet //